معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی پست ایران با شهردار مشهد مقدس دیدار کرد استقرار آتش‌نشانان در خیابان‌های منتهی به حرم امام رضا (ع) همزمان با روز عرفه و عید قربان شهروند خبرنگار | درخواست افزایش تعداد صندلی بانوان در برخی از خطوط اتوبوسرانی مشهد + پاسخ فاز یک خط سه متروی مشهد امسال به بهره‌برداری می‌رسد شهردار مشهد مقدس خبر داد: انتشار ۶ هزارو ۳۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت با عاملیت بانک شهر اعمال‌قانون ۱۵۳۶ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۴۲ نفر در تصادفات مصدوم شدند (۲۶ خرداد ۱۴۰۳) سرویس‌دهی صلواتی ناوگان اتوبوس‌رانی مشهد در روزهای عرفه و عید سعید قربان (۲۷ و ۲۸ خرداد ۱۴۰۳) تخفیف ۴۶ درصدی تمامی کالا‌ها در فروشگاه‌های منتخب «شهرما» از عید قربان تا عید غدیر در مشهد تشدید نظارت بر مراکز کشتارگاه دام در روز عید قربان | فعالیت مراکز عرضه دام از ساعت ۴ صبح خواهد بود ترافیک سنگین در بزرگراه شهید چراغچی، سه‌راه خیام و بولوار امام‌خمینی(ره) (۲۶ خرداد ۱۴۰۳) سرویس‌دهی رایگان متروی مشهد در روزهای عرفه و عید قربان (۲۷ و ۲۸ خرداد ۱۴۰۳) رمزگشایی از نام محله تاریخی «سیس‌آباد» مشهد| میراثی از عهد ساسانی کیفیت هوای پنج منطقه کلانشهر مشهد در شرایط پاک قرار دارد (۲۶ خرداد ۱۴۰۳) علت قطع برق در بولوار وکیل آباد مشهد چه بود؟(۲۵ خرداد ۱۴۰۳) توافق شهرداری مشهد با بانک تجارت برای دریافت تسهیلات خرید اتوبوس، قیر و تجهیزات شهری
سرخط خبرها

فرماندار مشهد: پیکر شهید امیرعبداللهیان امشب (چهارشنبه، ۲ خرداد ۱۴۰۳) در حرم امام‌رضا(ع) تشییع می‌شود | فردا در فرودگاه مشهد هیچ استقبالی نداریم

  • کد خبر: ۲۲۹۶۷۴
  • ۰۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۸
فرماندار مشهد: پیکر شهید امیرعبداللهیان امشب (چهارشنبه، ۲ خرداد ۱۴۰۳) در حرم امام‌رضا(ع) تشییع می‌شود | فردا در فرودگاه مشهد هیچ استقبالی نداریم
فرماندار مشهد مقدس از اعمال محدودیت ترافیکی از ساعت ۱۲ امشب برای برگزاری مراسم تشییع شهیدجمهور و همراهان خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، محسن داوری در نشست خبری نحوه برگزاری تشییع پیکر مطهر آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در مشهد که در فرمانداری مشهد برگزار شد، گفت: با توجه به اینکه تشییع پیکر رئیس‌جمهور به همراه ۶ تن از عزیزانشان در مشهد برگزار می‌شود، تدابیری اندیشیده شده است.

وی افزود: مراسم از ساعت۱۴ در خیابان امام‌رضا(ع) شروع خواهد شد، قطعاً مردم از ساعت‌ها قبل در خیابان مستقر خواهند شد. به همین دلیل محدودیت ترافیکی از ساعت ۱۲ شب در خیابان امام‌رضا(ع) ایجاد خواهد شد. از خیابان امام‌خمینی(ره)، آخوند خراسانی و کوشش به امام‌رضا(ع) تمام کوچه‌ها مسدود و محدودیت ترافیکی اعمال خواهد شد.

فرماندار مشهد گفت: علاوه بر اینکه تعداد زیادی اتوبوس‌ مردم را از مبدا به محل برگزاری مراسم انتقال می‌دهند، اتوبوس‌ها و ون‌هایی در خیابان امام‌خمینی(ره)، آخوند خراسانی، کوشش، پنجراه و میدان شهدا مستقر شده‌اند تا عزیزان را به خیابان امام‌رضا(ع) منتقل کنند.

وی افزود: پارکینگ‌هایی در اطراف خیابان امام‌خمینی(ره)، جهانشهر، میدان فردوسی، خیابان فدائیان اسلام، جمهوری و… تدارک دیده شده تا هرکس با خودروی شخصی قصد حضور دارد، بتواند خودروی خود را پارک کرده و با وسایل حمل‌ونقل عمومی به خیابان امام‌رضا(ع) تردد کند؛ گرچه تاکید داریم مردم با خودروی شخصی به محل برگزاری مراسم نروند، چون ترافیک شدیدی ایجاد خواهند کرد. همه عزیزان به‌گونه‌ای سفرشان را برنامه‌ریزی کنند تا مسیرشان به بزرگراه کلانتری انجام نشود.

داوری گفت: مسیر بی‌آرتی را در خیابان امام‌رضا(ع) پاک‌سازی کردیم تا هیچ مانعی در این خیابان نباشد؛ فقط خودروهای پیکرهای مطهر، رسانه‌ها و دستگاه‌های صوت در خیابان امام‌رضا(ع) خواهند بود.

وی افزود: همچنین موکب‌هایی در خیابان‌های اطراف خیابان امام‌رضا(ع) تعبیه شده تا پذیرایی به زائران را داشته باشند. تمام تلاش ما این است که سلامت مردم در این تشییع باشکوه برقرار باشد.

فرماندار مشهد گفت: مترو از زمانی که تراکم در میدان بسیج بالا باشد، در میدان بسیج توقف نخواهد داشت و در ایستگاه قبل و بعد توقف خواهد داشت. البته ‌در مسیر برگشت، خدمت‌رسانی خواهد کرد. در پایان مراسم، این موضوع برعکس خواهد شد و در پایان مراسم خدمت‌رسانی مترو از ایستگاه‌های قبل و بعد میدان بسیج آغاز خواهد شد.

داوری افزود: در فرودگاه مشهد، هیچ استقبالی نداریم و پیکرهای مطهر را در خیابان امام‌رضا(ع) تشییع خواهیم کرد. هیچ مکان مشخصی برای شروع مراسم در نظر گرفته نشده است. تمام خیابان امام‌رضا(ع) به تشییع پیکرها اختصاص پیدا کرده است.

فرماندار مشهد گفت: برآورد ما این است که بیش از ۳ تا ۴ میلیون در این مراسم حضور پیدا کنند. از سراسر کشور به صورت ریلی، هوایی و زمینی به سمت مشهد در حال حرکت هستند.

وی افزود: مانعی برای تفکیک جنسیتی در مراسم تشییع نداریم؛ همانند راهپیمایی‌ها این مراسم نیز برگزار خواهد شد. ظرفیت خود را چند لاین عقب برده‌ایم تا اگر جمعیت بیشتر بود، آن‌ها را به خیابان‌های اطراف هدایت کنیم.

داوری گفت: کمیته امدادونجات ما بیش از ۱۵۰ تیم امدادونجات را در مسیر قرار داده است و تمام بیمارستان‌های سطح شهر آماده‌باش هستند.

وی درباره جزئیات مراسم تشییع گفت: امشب پیکر مطهر امیرعبداللهیان در حرم رضوی تشییع خواهد شد. در مراسم تشییع فردا، فقط پیکر مطهر امیرعبداللهیان حضور ندارد.

داوری گفت: در حرم مطهر رضوی و در طول مسیر، مکان‌های ویژه‌ای برای تمام رسانه‌ها اعم از داخلی و خارجی در نظر گرفته شده است. بستر اینترنت را در خیابان امام‌رضا(ع) در زمان تشییع پیکرها تقویت کرده‌ایم.

وی افزود: مطمئن باشید فردا جمعیت فوق‌العاده‌ای داریم؛ از همین رو حفظ سلامت مردم در این مراسم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->